Etusivu » Viime vuonna alkanut talomestarimalli on ollut menestys: SATO palkkaa vielä kymmeniä talomestareita

Viime vuonna alkanut talomestarimalli on ollut menestys: SATO palkkaa vielä kymmeniä talomestareita

Viime vuonna alkanut talomestarimalli on ollut menestys: SATO palkkaa vielä kymmeniä talomestareita

SATO Oyj lehdistötiedote, 18.9.2020 klo 11.20

Kuva, joka sisältää kohteen rakennus, ulko, mies, etu  Kuvaus luotu automaattisesti
SATO käynnisti viime joulukuussa uuden huollon toimintamallin, jossa SATOn omat talomestarit ottivat hoitaakseen osan nykyisten huoltokumppaneiden tehtävistä.
Helsingin Ruoholahdessa ja Jätkäsaaressa sekä Espoon Soukassa pilotoitu malli laajenee nyt SATOkoteihin Helsingin keskustassa sekä Espoossa.
Talomestarirekrytoinnit ovat osa SATOn Asiakas ensin -kehitysohjelmaa, joka keskittyy asiakastyytyväisyyden kehittämiseen sekä organisaation ja palveluprosessien muokkaamiseen vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeita. Keväällä 2020 SATO palkkasi 11 uutta palvelupäällikköä, jotka ovat aloittaneet työnsä kotitaloilla tämän syksyn aikana.
Hyvien kokemusten ansiosta joulukuussa 2019 Espoon Soukassa ja Helsingin keskustassa alkanutta talomestari-toimintamallia on päätetty laajentaa vaiheittain.

”Laajennamme toimintamallin nyt syksyn aikana koko Helsingin keskustan alueelle sekä Espoon Karakallioon, Laajalahteen, Leppävaaraan, Lintuvaaraan ja Vermonniittyyn”, kertoo SATOn asuntoliiketoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Antti Aarnio.
Nyt syksyllä 2020 SATO hakee yhdeksää uutta talomestaria. Ensi vuonna toimintamalli laajenee edelleen ja yhteensä SATO palkkaa lähes 60 talomestaria. Pääkaupunkiseudun alueelle tulee noin 55 talomestaria sekä lisäksi muutama talomestari Tampereelle ja Turkuun. Rekrytoinnissa painottuvat kiinteistöhuollon osaamisen ja teknisten taitojen lisäksi palveluasenne, kommunikointikyky sekä halu oppia ja kehittyä ammattilaisena.
Talomestarit ovat läsnä asukkaiden arjessa
SATO talomestareiden työhön kuuluvat SATOn kotien ja kiinteistöjen vikailmoitusten hoitaminen, asuntojen pienkorjaukset, lämpö-, vesi- ja ilmastointilaitteiden pienkorjaustyöt sekä vapautuvien asuntojen tarkastaminen ja esittely potentiaalisille asiakkaille. Talomestarit tekevät tiivistä yhteistyötä kiinteistönhuoltoyhtiöiden kanssa sekä ohjaavat näiden toimintaa. Huoltoyhtiöiden tehtäviin kuuluvat esimerkiksi edelleen viikonloppu- ja iltapäivystykset, koneelliset pihatyöt ja porrashuoneiden siivous.
SATOn strategian keskipisteenä ovat asiakkaamme, joille haluamme kehittää koteja yhä paremmalla palvelulla.
”Pyrimme olemaan tiiviisti läsnä asiakkaidemme arjessa voidaksemme palvella heitä parhaalla mahdollisella tavalla. Huoltotöissä asiakkaita kohtaa päivittäin, joten on luonnollista, että esimerkiksi asunnon vuotavan hanan tulee korjaamaan oma työntekijämme”, Antti Aarnio jatkaa.

Talomestareiden tekemä työ on näkynyt positiivisesti mm. asiakastyytyväisyystutkimuksissa.

”Talomestarin läsnäolo parantaa asumisviihtyvyyttä. Asiakkaat ovat antaneet hyvää palautetta erityisesti pienkorjausten nopeutumisesta sekä aiempaa nopeammasta tarttumisesta epäkohtiin ja häiriöihin”, Antti Aarnio toteaa.
Lisätietoja medialle:
SATO Oyj, Antti Aarnio liiketoimintajohtaja, antti.aarnio@sato.fi, puh. 040 164 7052
SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakaskokemus. SATOn omistuksessa oli vuoden 2019 lopussa yhteensä yli 26 000 asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 296 miljoonaa euroa, liikevoitto 726 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 671 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 4,7 miljardia euroa.

Alkuperäinen artikkeli