Etusivu » GINA TRICOT’N RFID-PALVELUJEN KÄYTTÖÖNOTTO PARANTAA INVENTAARIOTARKKUUTTA JA TUKEE VASTUULLISUUSTYÖTÄ – Nordic ID:n ratkaisu vaateketjun 180 liikkeeseen

GINA TRICOT’N RFID-PALVELUJEN KÄYTTÖÖNOTTO PARANTAA INVENTAARIOTARKKUUTTA JA TUKEE VASTUULLISUUSTYÖTÄ – Nordic ID:n ratkaisu vaateketjun 180 liikkeeseen

Nordic ID.jpg

Nordic ID Oyj, suomalainen reaaliaikaiseen tuotehallintaan ja -seurantaan erikoistunut teknologiayhtiö, toimittaa pilviperusteisen digitaalisen inventaariohallinnan palvelun ruotsalaiselle vaateketjulle Gina Tricot’lle. Palvelu otetaan käyttöön ketjun kaikissa yli 180 liikkeessä.

Nordic ID:n toimittama pilvipohjainen palvelu auttaa Gina Tricot’a seuraamaan tarkasti kaikkia tuotteita, sekä luomaan reaaliaikaista näkyvyyttä eri liikkeiden varastotilanteesta. Tämä mahdollistaa erinomaisen inventaariotarkkuuden ja nopean reagoinnin mahdollisiin poikkeamiin. RFID-pohjaisen inventoinnin käyttöönoton jälkeen liikkeet inventoivat keskimäärin 1-2 kertaa viikossa, jolloin varastosaldon taso on jatkuvasti tiedossa sekä ajan tasalla. Myös hävikkiä ja liikkeiden välisiä toimituksia seurataan jatkuvasti. RFID-käyttöönotolla Gina Tricot’n tavoite on nostaa inventaariotarkkuutta 99,5 %:iin. Viivakoodipohjaisilla ratkaisuilla päästään tyypillisesti noin 65-70 % tarkkuuteen. Parempi inventaariotarkkuus mahdollistaa myös tavaratoimitusten optimoinnin, hävikin pienentämisen sekä asiakkaiden paremman ja monipuolisemman palvelemisen sekä kivijalkaliikkeissä että digitaalisesti.

“Olemme todella innostuneita yhteistyöstä Gina Tricot’n kanssa. Olen vakuuttunut, että ratkaisullamme Gina Tricot saavuttaa tavoitteitaan mahdollistaen paremman inventaariohallinnan ja toiminnan optimoinnin,” sanoo Juha Reima, Nordic ID:n toimitusjohtaja. ”Puhumme asiakkaidemme The Right Amountista, oikeasta määrästä. Haluamme kehittää helposti käyttöönotettavia ja skaalautuvia ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaitamme myymään enemmän sekä toimimaan tehokkaammin, tuottavammin ja kestävämmin. Näin mahdollistamme ylituotannon ja turhien kuljetuksien sekä liikavarastoinnin karsimisen,” Reima jatkaa.

Gina Tricot’n vt. toimitusjohtaja Joachim Modigh kommentoi: ”Tämä on tärkeä osa meidän digitalisaatiostrategian jalkauttamisessa – uuden teknologian käyttöönotolla tulemme nostamaan palvelutasoamme huomattavasti kaikissa vaiheissa. Pystymme seuraamaan tavaroita ja varastosaldoja hyvin tarkasti sekä tarjoamaan asiakkaillemme koko valikoiman kaikissa kanavissamme. Tämä teknologia mahdollistaa myös asiakkaitamme enenevässä määrin kiinnostavien myymälätilan digitaalisten ratkaisujen kehittämistä. Valitsimme Nordic ID:n, koska he pystyvät tarjoamaan meille hyvän kokonaisratkaisun sekä toimimaan meidän pitkäaikaisena ja joustavana toimittajanamme.

”Odotan innolla yhteistyömme seuraavaa vaihetta Gina Tricot’n kanssa. Kevään pilottijakson aikana kommunikointi oli avointa ja yhteisymmärrys oli helppo saavuttaa. Kuukausimaksullinen palvelumme on myös asiakkaalle vaivaton vaihtoehto, koska käyttöönoton jälkeenkin jatkamme heidän rinnallaan palvelua kehittäen ja käyttäjiä tukien, eikä suurta alkuinvestointia vaadita,” kertoo Juuso Lehmuskoski, palveluratkaisuliiketoiminnan johtaja, Nordic ID.

Gina Tricot’lla on yli 180 liikettä Pohjoismaissa ja Saksassa. Suomessa liikkeitä on 22. Varastonhallintapalvelun käyttö alkaa tammikuussa 2020 ja palvelu otetaan käyttöön kaikissa ketjun liikkeissä kevään aikana.

Nordic ID:n RFID-laitteet ja -ratkaisut ovat palvelleet eri alojen asiakkaita jo yli 15 vuoden ajan. Vähittäiskaupan alalla yhtiö on toiminut jo yli 30 vuotta, ja yhtiöllä on vankka kokemus asiakkaidensa varastonhallinnan haasteiden ratkaisemisesta. Vähittäiskaupan yleisimpiä haasteita ovat alhainen inventaariotarkkuus, heikko varastonhallinta ja huono näkyvyys tilaus-toimitusketjuun. RFID (radio-frequency identification) -teknologia mahdollistaa suurten tuotemäärien skannaamisen samanaikaisesti jopa 100 %:n tarkkuudella ja esimerkiksi yksittäisen tuotteen seurannan läpi tilaus-toimitusketjun, jonka ansiosta teknologia sopii erinomaisesti varastonhallintaan ja -seurantaan. Viivakoodiluenta yltää noin 65-70 % tarkkuuteen ja on myös alttiimpi inhimillisiin virheisiin, koska jokainen viivakoodi täytyy skannata erikseen.

Lisätietoja antavat:

Juha Reima

Toimitusjohtaja, Nordic ID Oyj

juha.reima@nordicid.com
+358 50 555 3224

Juuso Lehmuskoski

Palveluratkaisuliiketoiminnan johtaja, Nordic ID Oyj

juuso.lehmuskoski@nordicid.com

+358 40 510 3790

Sanna Franklin
Head of PR and Social Media, Gina Tricot
sanna.franklin@ginatricot.com
+46 708 63 8555

Nordic ID on suomalainen RFID-teknologiayhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen pilvipohjaista palveluratkaisua (PaaS, Platform as a Service) tavaravirtojen ja tuotteiden reaaliaikaiseen seurantaan ja hallintaan. Yhtiön liikevaihto tilikaudella 1.4. – 31.12.2018 oli 6,5 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta 80 % muodostuu viennistä; yhtiön tavoitteena on vahvistaa entisestään asemaansa Euroopassa sekä kasvattaa markkinaosuuttaan Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. www.nordicid.fi

Gina Tricot on ruotsalainen muotiketju, joka myy naisten nykymuotia yli 30 maassa. Vahvuutemme on aina ollut yksinkertaisuus, sekä vaatesuunnittelussamme että työskentelytavassamme. Suhtaudumme intohimoisesti muotiin ja tavoitteenamme on tarjota asiakkaille uusi, mielenkiintoinen shoppailuelämys. www.ginatricot.com/fi

Liite

Lehdistötiedote_Nordic ID ja GinaTricot yhteistyöhön

Jätä kommentti

facebook twitter